MENU

.

Tutoring

Rozpoczynamy tutorską przygodę. Pierwsze kroki już za nami.
Uczniowie wybrali tutorów i tutorzy podopiecznych. Pokoje spotkań urządzone i czekają na uczestników sesji tutoringowych.
Wszyscy jesteśmy bardzo podekscytowani i zaciekawieni.
Trzymamy kciuki za uczniów i ich tutorów.


Powodzenia!

„Nie można nauczyć człowieka niczego, można tylko pomóc mu odnaleźć to w nim samym”
Galileusz


• Czy każdy lubi chodzić do szkoły?
• Czy wszyscy uczniowie uwielbiają uczyć się np. fizyki?
• Jak to jest, że jednemu matematyka łatwiej wchodzi do głowy, a innemu mniej?
• Czy każdy zna swoje mocne i słabe strony?
• Czy wszyscy mają czas na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań i czy wiedzą jak to zrobić?

Tak, tak….. na wiele z tych pytań nie ma łatwych odpowiedzi, a może nawet nie ma ich wcale.
Tu właśnie rodzi się miejsce na TUTORING
Na czym polega tutoring?
To praca jeden na jeden, w której tutor ma pomóc uczniowi rozwinąć jego mocne strony i wspierać samodzielność. Aby to osiągnąć tutor i jego podopieczny muszą się poznać, wyznaczyć cele, planować, motywować, monitorować, dokonać ewaluacji, a na koniec świętować!
Te spotkania nazywają się tutoriale.
Odbywają się w czasie ustalonym przez tutora i ucznia. Mogą być przed/po lekcji, czasem na przerwie lub w innej luce pasującej stronom. Są w miarę możliwości regularne.
To czas TYLKO dla podopiecznego i tutora.
Proste, prawda?

Jak wziąć udział w programie?

Jeśli chcesz wziąć udział w tutoringu, napisz parę zdań o sobie wypełniając formularz.
O tym co dla Ciebie jest ważne, co lubisz, o czym marzysz, kogo podziwiasz. Co Ci przeszkadza, co Cię rozwija, a co uwiera. (w wersji elektronicznej lub papierowej – wzór do pobrania)
• zgłoś się do lidera tutoringu w szkole pani Bogusławy Wiśniewskiej lub prześlij wypełniony formularz mailem: b.wisniewska@spolecznaszkola.pl
Jakie są warunki kwalifikacji?
• chęć pracy nad własnym rozwojem pod kierunkiem tutora;
• gotowość do poświęcenia czasu na spotkania i pracę nad sobą;
• chęć zaangażowania się w proces samodoskonalenia;
• pisemna zgoda rodziców/opiekunów (wzór do pobrania).

Dokumenty do pobrania:

Zasady organizacji programu tutoringu

W roku szkolnym 2018/19  w Społecznej Szkole Podstawowej Stowarzyszenia Edukacyjnego będzie realizowany program edukacji spersonalizowanej pod nazwą TUTORING.
Dla kogo ten program?
• dla wszystkich uczniów klas VII:
- którzy chcą się rozwijać
- którzy lubią wyzwania,
- którzy poszukują własnej drogi,
- którzy chcieliby poznać swoje mocne strony i je rozwijać.
Na czym on polega?
• to indywidualna praca nauczyciela-tutora z uczniem;
• odbywa się w trakcie spotkań - 2 x w miesiącu x 45 minut (od października do maja),
• harmonogram spotkań ustalany jest indywidualnie z tutorem, spotkania mogą odbywać się częściej i trwać krócej w zależności od potrzeb
• podczas spotkań uczeń pracuje pod kierunkiem tutora nad własnym rozwojem, a więc np. poznaniem siebie, wybranego obszaru wiedzy, rozwinięciem umiejętności samodzielnego jej zdobywania oraz tym, jak może wykorzystać własne talenty;
• między spotkaniami, a także po zakończeniu cyklu spotkań uczeń pracuje nad sobą, wykonuje różne zadania, jest zaangażowany w proces samodoskonalenia.